Mailing to e-mail wysyłany do grona osób, który może być wykorzystany do rozsyłania informacji o nowych produktach, promocjach i informacjach związanych z firmą. Mailing to jedna z najskuteczniejszych i najpopularniejszych form reklamowych w Internecie.
Informacja zawarta w mailingu powinna mieć charakter krótkotrwały: wyprzedaż, promocja w dniach.., zakończenie promocji. Mailing powinien charakteryzować się przyciągającą grafiką, małą ilością tekstu, przyciskiem - buttonem nakłaniającym do konkretnego działania np. : sprawdź, kup teraz, zapisz się itp. Powinien być również zastosowany przycisk z elementem motywującym do działania np.: rabat, kupon promocyjny, darmowa dostawa itp.
Mailing powinien być wysyłany tylko do osób, które ewentualnie mogą być zainteresowane ofertą. Baza kontaktów powinna pozwolić na precyzyjne stargetowanie mailingu w ten sposób, by wiadomość reklamową trafiła do osób rzeczywiście zainteresowanych danym produktem czy wykonywaną usługą.
Mailing jest wysyłany w zależności od zamierzeń, ma na celu:
poinformowanie np. o poszczególnym produkcie i zachęceniu do jego kupienia
zainteresowanie marką firmy
nawiązania stałej współpracy
zachęcenie do zapoznania się z produktami oferowanymi przez firmę
zachęcenie do sprzedaży
przekonanie klienta do firmy, produktu lub usługi
Najważniejsze zalety mailingu:
Trafność ? konkretne określenie docelowej grupy odbiorców
Oszczędność - koszt dotarcia do konkretnego odbiorcy jest wielokrotnie niższy niż w przypadku innej reklamy
Szybkość - przesłanie e-mail wiadomości jest błyskawiczna
Statystyka działania - dokładne statystyki ile wiadomości, do kogo oraz kiedy zostało wysłanych i odebranych
Z mailingu korzystają zarówno małe, średnie jak i duże firmy.
Indywidualność - możliwość automatycznego wysyłania spersonalizowanych wiadomości
Newslettery cieszą się sporym zaufaniem
Statystyka kampanii mailingowych:
3,8 miliardów istniejących skrzynek email
68% - użytkowników korzysta systematycznie z poczty elektronicznej
71% - internautów poczty elektronicznej czyta regularnie newslettery
37% odbiorców newsletterów deklaruje, iż zapisuje się na subskrypcję
93% - internautów poczty elektronicznej przyznaje, że subskrybuje newslettery
65% - posiadaczy urządzeń mobilnych korzysta z obsługi e-mail
10 - zamówionych maili codziennie z różnych serwisów do skrzynki
64% - internatów otwiera wiadomość e-mail biorąc pod uwagę temat wiadomości
7% - kwota wydana na reklamę cyfrową e-mail w ostatnich latach w porównani z kosztem innej reklamy
2800% - zwrot z inwestycji w działania e-mail marketingowe wynosi
Reklamę poprzez mailing to najbardziej efektywna forma dotarcia do potencjalnego klienta. Mailing reklamowy jest skuteczny i pożądany. Osoby zainteresowane wiadomością przeczytają mail reklamowy i skontaktują się z firmą aby zrealizować ewentualne zamówienie. Dlatego dzięki targetowi, czyli wysyłaniu wiadomości do osób potencjalnie zainteresowanych danym tematem, można zapłać tylko za maile, które miały wcześniej zainteresowanie. Posiadamy profesjonalnie przystosowane serwery pocztowe i bazę odbiorców do których mail z pewnością dotrze.
http://www.allf.pl/mailing
Inne artykuły z tematyki e-mail marketingu, mailingu i kampanii mailingowych znajdują się na stronie.