Archiwum: February 2015

Kiedy e-mail marketing może przynosić zamierzone efekty?

Opublikowano: 6 lat 8 miesięcy temu Autor: Allf

Wyniki badań przeprowadzonych przez DMA pokazują, że każda złotówka zainwestowana w kampanię e-mail marketingową przynosi średnio zwrot na poziomie 43 zł. Spróbujmy zatem bliżej przyjrzeć się tej metodzie i zasadom pozwalającym uzyskać jak najwyższą jej skuteczność.

W każdym przypadku wystrzegaj się Spamu!

Najważniejszym przykazaniem e-mail marketingu jest unikanie za wszelką cenę wysyłania Spamu. Nie chodzi bowiem o to, aby rozsyłać do jak największej liczby osób śmieciowe, a co gorsza bardzo nachalne treści reklamowe. W ten sposób nie uda Ci się zbudować ze swoimi subskrybentami wzajemnej relacji opartej na zaufaniu, a w konsekwencji znacząco stracisz pod kątem wizerunkowym.

Znacznie korzystniej będzie zatem zbudować niekoniecznie ogromną bazę mailingową, jednak składającą się wyłącznie z użytkowników dobrowolnie zapisanych i zainteresowanych przesyłanymi przez Ciebie komunikatami. W tym miejscu trzeba powiedzieć stanowcze NIE wszelkim gotowym listom subskrypcyjnym oferowanym do sprzedaży na aukcjach internetowych. Włóż więc wysiłek w stworzenie własnej bazy, a to na pewno Ci się opłaci. Zyskasz również przychylność potencjalnych klientów, jeżeli udostępnisz łatwą i szybką możliwość wypisania się z listy w dowolnej chwili.


Jak skutecznie zachęcić subskrybentów do długotrwałej aktywności?

Chcąc pozyskać i utrzymać szerokie rzesze wartościowych subskrybentów musisz pamiętać o tym, że liczy się przede wszystkim dobre pierwsze wrażenie. Zwróć więc przed wysłaniem zbiorowego maila uwagę na pole ?Do:?, gdzie powinny znaleźć się konkretne dane personalne osoby wysyłającej wiadomość. Znacznie lepiej będzie więc wpisać ?Jan Kowalski firma X? niż samo ?biuro firmy X? albo samą nazwę przedsiębiorstwa. Dzięki temu odbiorca ma wrażenie, że komunikuje się z realną osobą, a nie wyłącznie nastawioną na zysk instytucją.

Nie mniej ważny jest ponadto intrygujący tytuł ? niezbyt reklamowy, rzetelny, ale też zaskakujący i pomysłowy. Często jesteśmy dziś bombardowani krzykliwymi mailami w stylu ?Wygrałeś, odbierz nagrodę!?, ?Przeczytaj koniecznie, od tego zależy Twoje życie? etc. Nie trzeba chyba specjalnie argumentować, że nikt nie potraktuje takiej wiadomości zbyt poważnie. Znacznie lepiej jest umieścić krótki komunikat, odnoszący się w intrygujący sposób do treści maila.

Należy ponadto wystrzegać się zbytniej powagi i formalizmu w treści wiadomości. Można więc luźno się przywitać, zwrócić do subskrybenta po imieniu, opowiedzieć jakiś krótki dowcip, wtrącić parę zdań o aktualnej pogodzie, czy też o tym, co akurat robimy. Ważna jest zawsze następująca kolejność ? najpierw budujesz relację, dopiero później sprzedajesz! Tylko przestrzegając tej zasady możesz zbudować pozycję uczciwego eksperta w swojej dziedzinie, dla którego ważniejsze od sprzedaży jest zadowolenie klienta.

Na zakończenie:

Nie popełniaj zatem powyżej przytoczonych błędów. Dzięki temu e-mail marketing może się dla Ciebie okazać bardzo tanią, a przy okazji wyjątkowo skuteczną metodą przynoszącą długotrwale wymierne zyski.

http://www.allf.pl/mailing 

Jak podejść profesjonalnie do telemarketingu we własnej firmie?

Opublikowano: 6 lat 8 miesięcy temu Autor: Allf

Marketing bezpośredni jest bez wątpienia najskuteczniejszym sposobem pozyskiwania klientów oraz utrzymywania z nimi relacji. W artykule zajmiemy się jednym z jego rodzajów, a mianowicie telemarketingiem.

Jedna metoda, wiele korzyści!

Telemarketing stanowi stosunkowo tanią technikę marketingową, a jednocześnie pozwalającą dotrzeć w krótkim czasie do wielu potencjalnych odbiorców produktów naszej firmy. Umożliwia nie tylko skuteczną sprzedaż, lecz ponadto badanie preferencji klientów oraz ich opinii na temat wizerunku określonej marki.

Metoda ta może jednak zarazem wpłynąć bardzo negatywnie na postrzeganie firmy, jeżeli będzie stosowana w sposób nieprzemyślany. Jest to częste zwłaszcza dlatego, że kontakt telefoniczny rodzi pewne trudności wynikające z braku możliwości kontaktu face-to-face. W związku z tym rozmówca może stosunkowo łatwo zakończyć rozmowę, a także zareagować w sposób chamski, wulgarny bądź lekceważący w stosunku do telemarketera. Ten jednak powinien zawsze zachowywać należyty spokój i za wszelką cenę unikać niezręcznych sytuacji.

Zanim zaczniesz sprzedawać, najpierw poznaj klienta!

Rozmowę telemarketingową należy oczywiście rozpocząć od przedstawienia swojej godności, nazwy firmy oraz krótkiego podkreślenia celu rozmowy. Częstym błędem jest zbyt szybkie przechodzenie do sprzedaży bądź przedwczesne namawianie pod podjęcia akcji. Trzeba jednak pamiętać, że zanim przedstawimy potencjalnemu bądź stałemu klientowi swoją ofertę, musimy najpierw koniecznie poznać jego potrzeby i preferencje.

Chodzi bowiem o to, aby ten poczuł, że zależy nam na rozwiązaniu jego własnego problemu, a niekoniecznie samej sprzedaży. Telemarketer powinien więc przede wszystkim umieć słuchać, gdyż  dzięki temu znacznie łatwiej będzie dopasować ofertę ściśle pod oczekiwania klienta. Tym samym nie trzeba tracić czasu na namawianie go do czegoś, czym ten w żadnym stopniu nie jest zainteresowany.

Trzy złote reguły ? cecha, zaleta, korzyść

Bardzo ważne w skutecznym telemarketingu jest również to, aby umieć odpowiednio zaprezentować określony produkt. Nie przyniesie zamierzonego skutku  przedstawianie wyłącznie nudnych i trudnych do zrozumienia danych technicznych.

Należy zatem przedstawić klientowi krótko najważniejsze cechy produktu i wynikające z nich zalety. Musimy w tym miejscu odpowiedzieć sobie jednak na pytanie dotyczącego tego, czy aby na pewno to o czym mówimy zainteresuje akurat naszego klienta. Tutaj przydaje się właśnie wspomniane wcześniej rozpoznanie jego potrzeb.

Kluczowym elementem jest ostatecznie przedstawienie korzyści wynikających z podjęcia akcji przez naszego rozmówcę. Pokażmy mu, co może zyskać wybierając akurat nasz produkt i dlaczego jest to dla niego najlepsze rozwiązanie. Telemarketing może przynieść zaplanowane efekty tylko wówczas, gdy klient poczuje się traktowany indywidualnie i z troską o jego dobro.

http://www.allf.pl/telemarketing 


W jaki sposób skutecznie pozycjonować bloga lub stronę firmową?

Opublikowano: 6 lat 8 miesięcy temu Autor: Allf

Założyłeś ciekawego bloga i chciałbyś na nim zarabiać? Musisz zatem wiedzieć, że jest to możliwe tylko pod warunkiem przyciągnięcia na stronę sporej liczby czytelników. Najłatwiejszym na to sposobem będzie uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google.

Czym jest pozycjonowanie i dlaczego warto?

Załóżmy, że posiadasz stronę internetową z bardzo interesującą i przydatną treścią, jednak nie słyszałeś jeszcze o czymś takim jak pozycjonowanie stron. Może się więc okazać, że pomimo tego bardzo mało osób będzie Cię odwiedzać. W tym momencie musisz dowiedzieć się o istnieniu takich algorytmów jak Panda czy Pingwin.

Na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach znajdą się tylko te strony internetowe, które posiadają bardzo dużą ilość wartościowych linków wychodzących. Musisz więc zadbać o to, aby w innych miejscach Sieci pojawiły się treści linkujące do Twojego serwisu lub bloga. Nie chodzi jednak koniecznie o jak największą liczbę linków otoczonych śmieciowej jakości, albo co gorsza skopiowaną z innych źródeł treścią. Ważne jest również to, by linki te pochodziły  głównie ze stron o wysokim wskaźniku Page Rank.

Content is the king ? czyli rola profesjonalnej treści w pozycjonowaniu stron

Skuteczne pozycjonowanie może się udać tylko wówczas, gdy zdobywać będziesz linki pod wiele różnych fraz i słów kluczowych, najlepiej co najmniej kilkoma metodami. Można oczywiście korzystać z darmowych stron typu pressel pages czy katalogów, lecz ograniczając się do takich działań cudów niestety zdziałać się nie da.


Liczy się przede wszystkim czytelna, wartościowa i całkowicie unikalna treść, która pozwala rozwiązywać prawdziwe potrzeby realnych użytkowników Internetu.

Linkując główny serwis musisz skupić się zatem na podstawowych założeniach content marketingu. Tak napisane artykuły cieszą się na tyle dużym zainteresowaniem, że są one nie tylko linkowane na branżowych blogach i forach, lecz również chętnie komentowane i udostępniane w mediach społecznościowych.

Stajesz się tym samym w oczach internautów prawdziwym ekspertem. Będzie to bardzo dobrze widziane przez Google, a w konsekwencji znacząco zwiększy szanse na spektakularny sukces w pozycjonowaniu.

Na zakończenie:

Mamy nadzieję, że dzięki powyższemu artykułowi pojęcie pozycjonowania nie jest już dla Ciebie całkowicie obce. W kolejnych tekstach poznasz już konkretne metody pozyskiwania wartościowych linków pozycjonujących.

http://www.allf.pl/reklama 

Segmentacja rynkowa kluczowym elementem skutecznego marketingu

Opublikowano: 6 lat 8 miesięcy temu Autor: Allf

Segmentacja rynkowa kluczowym elementem skutecznego marketingu

Pierwsze pytanie, jakie powinien sobie zadać każdy, kto pragnie rozpocząć wdrażanie profesjonalnej kampanii marketingowej dotyczy tego, do kogo powinna być kierowana promocja produktu. Chodzi zatem o podział potencjalnych klientów na określone grupy docelowe.

Jeśli coś jest dobre, to nigdy nie dla każdego!

Segmentacja pozwala podzielić odbiorców naszej oferty na homogeniczne grupy, wyodrębnione ze względu na pewne cechy. Marketing kierowany do masowego odbiorcy nie ma już dziś w zasadzie racji bytu, dlatego tak ważne jest przeprowadzenie tego rodzaju diagnozy. Na co jednak najbardziej zwracać uwagę w procesie marketingowej segmentacji?

Przede wszystkim na kryteria społeczno-demograficzne (płeć, wiek, wykonywany zawód, status społeczny), ekonomiczne (osiągane dochody), a przede wszystkim psychologiczne. Te ostatnie dotyczą preferencji klientów, ich gustów i oczekiwań względem produktu, a także samej marki. Aby zbadać takie właśnie cechy potencjalnych klientów należy zwykle dokonać specjalistycznych badań socjo-psychologicznych. Pozwoli to poznać ich ukryte potrzeby, by następnie móc skutecznie je zaspokoić. 


Czytelny przykład segmentacji w marketingu

Wyobraź sobie, że Twoja firma produkuje wysokiej jakości torby skórzane na laptopy. Ze względu na ich duży koszt, na pewno nie ma sensu kierować działań promocyjnych do osób z małymi dochodami, niskim wykształceniem, czy mieszkających na wsi. Z całą pewnością w znacznie większym stopniu produktem zainteresują się młodzi ludzie z wielkich aglomeracji miejskich, którzy wykazują specyficzny styl życia. Będą oni cechować się chociażby dużym stopniem mobilności, dbałością o własny prestiż i tendencją do podążania za aktualnymi modami.

Na zakończenie:

Dzięki stworzeniu grup docelowych przekaz marketingowy trafi wyłącznie do tych klientów, którzy  mogą być rzeczywiście zainteresowani oferowanym przez nas produktem. Pozwoli to uzyskać spore oszczędności w toku kampanii, przy jednocześnie zadowalającej skuteczności.

http://www.allf.pl/marketing