Telemarketing jest kojarzony przez szerokie grupy konsumentów jako narzędzie reklamowe, które najbardziej irytuje. Nachalne telefony telemarketerów, którzy zrobią wszystko, aby sprzedać towar lub usługę, budzą niechęć potencjalnych klientów. A jednak, przy zachowaniu odpowiednich zasad, telemarketing może charakteryzować się wysoką skutecznością.
Najistotniejszym elementem planowania akcji lub długofalowych działań telemarketingowych jest wybór bazy danych. Baza danych jest podstawą telemarketingu, bez względu na jej pochodzenie, strukturę czy formę. Jest to lista adresowa, która pozwala na zawiązanie bezpośredniego kontaktu z klientem. Wiele firm w swojej działalności wykorzystuje własne bazy danych klientów, którzy już wcześniej korzystali z oferty produktów i usług. Te osoby rzeczywiście mogą być zainteresowane nową ofertą promowaną przez telemarketerów. Wewnętrzna lista adresowa firmy jest najlepsza, o ile każdy rekord jest w niej dobrze opisany, wraz z podaniem preferencji zakupowych poszczególnych klientów.
Bazę danych można też kupić od zewnętrznej firmy, a po przeprowadzeniu pierwszej akcji telemarketingowej i zaktualizowaniu informacji znajdujących się w niej, baza staje się wewnętrzną listą adresatów firmy. Ważne jest, aby każda baza do telemarketingu posiadała numery telefonów - najlepiej aktualne.
http://www.allf.pl/telemarketing