Archiwum: maj 2015

Opublikowano: 8 lat 11 miesięcy temu Autor: Allf

Telemarketing jest kojarzony przez szerokie grupy konsumentów jako narzędzie reklamowe, które najbardziej irytuje. Nachalne telefony telemarketerów, którzy zrobią wszystko, aby sprzedać towar lub usługę, budzą niechęć potencjalnych klientów. A jednak, przy zachowaniu odpowiednich zasad, telemarketing może charakteryzować się wysoką skutecznością.

Najistotniejszym elementem planowania akcji lub długofalowych działań telemarketingowych jest wybór bazy danych. Baza danych jest podstawą telemarketingu, bez względu na jej pochodzenie, strukturę czy formę. Jest to lista adresowa, która pozwala na zawiązanie bezpośredniego kontaktu z klientem. Wiele firm w swojej działalności wykorzystuje własne bazy danych klientów, którzy już wcześniej korzystali z oferty produktów i usług. Te osoby rzeczywiście mogą być zainteresowane nową ofertą promowaną przez telemarketerów. Wewnętrzna lista adresowa firmy jest najlepsza, o ile każdy rekord jest w niej dobrze opisany, wraz z podaniem preferencji zakupowych poszczególnych klientów.


Bazę danych można też kupić od zewnętrznej firmy, a po przeprowadzeniu pierwszej akcji telemarketingowej i zaktualizowaniu informacji znajdujących się w niej, baza staje się wewnętrzną listą adresatów firmy. Ważne jest, aby każda baza do telemarketingu posiadała numery telefonów - najlepiej aktualne. 

http://www.allf.pl/telemarketing 

Opublikowano: 8 lat 11 miesięcy temu Autor: Allf

Podstawą działań mailingowych jest skonstruowanie odpowiedniej listy subskrybentów, do których będziemy kierować naszego newslettera. Jest ona niezbędna dla specjalistów ds. marketingu, którzy zajmują się szeroko rozumianym mailingiem.

Najprostszym sposobem na budowanie takiej bazy będzie umieszczenie na swojej stronie internetowej prostego formularza, który pozwoli na samodzielne zapisywanie się użytkowników do newslettera. Najczęściej internauci podejmują taką aktywność z nadzieją na to, że będą informowani za pośrednictwem mailingu z danej firmy o nowościach sprzedażowych, promocjach i zindywidualizowanych akcjach promocyjnych. Dzięki temu firma gromadzi cenne adresy mailowe swoich potencjalnych, obecnych lub przyszłych klientów. Podejmowane w przyszłości działania mailingowe pozwolą na skierowanie przekazu reklamowego w ramach newslettera wyłącznie do osób, które życzą sobie jego otrzymania.


Formularz zapisania się do newslettera można umieścić nie tylko na stronie firmowej, ale i na profilach w social media, na blogu firmowym czy na stronach fan page. Ważne jest, aby formularz był prosty, a jego wypełnienie przez klienta trwało jak najkrócej. Formularz może składać się np. z dwóch pól - adres mailowy i imię użytkownika. Zalecane jest też pole ?powtórz adres email?, aby wyeliminować ewentualne błędy przy wpisywaniu adresu.

http://www.allf.pl/mailing 

Więcej artykułów o kampaniach mailingowych, mailingu i e-mail marketingu na stronie.