Katalogi stron od lat stanowią podstawę działań SEO. Jednakże, zmiany algorytmów Google sprawiają, że przy dodawaniu do nich stron należy brać pod uwagę wiele czynników oraz robić to umiejętnie. Wówczas katalogowanie stron nadal przynosić będzie pożądany skutek. Aktualny algorytm Google, Pingwin 4.0, obniża bowiem pozycje stron wykorzystujące linki niskiej jakości. Obecnie liczy się bowiem nie tyle ilość linków, co ich jakość. 

 

Rodzaje katalogów internetowych

 

Zasadniczo, dzielone są one na:

- tematyczne

- branżowe

- firmowe

- katalogi SEO

Większość wartościowych katalogów jest płatna. Płatności dokonuje się kartą, sms-em lub multikodem. Istnieją też katalogi bezpłatne.

 

Koszty katalogowania stron

 

Najczęściej koszt pojedynczego wpisu to kwota od kilku do kilkunastu złotych. Koszt dodania linków do czołowych katalogów polskich (link poniżej) może wynieść kilkaset złotych, w zależności od wybranych opcji (niektóre katalogi oferują różne wersje wpisów).

Można również korzystać z ofert sklepów SEO, które oferują pakiety wpisów. Ich koszt jest różny. Wpisanie do ok. 20-30 katalogów to koszt w granicach 200 zł.

 

Gdzie warto dodawać strony?

 

Do najbardziej wartościowych katalogów stron należą katalogi płatne, prowadzone głównie przez największe portale jak Gazeta, Onet, Wirtualna Polska, Interia czy Dziennik Internautów. Katalogi dużych portali należą do zdecydowanie najbardziej wartościowych, gdyż dają pewność, że zachowają swoje wysokie standardy, jakość oraz moderację wpisów, a przez to nie zostaną ukarana przez Google w żaden sposób. Listy najlepszych katalogów można znaleźć w sieci. Spis taki stworzył m.in. specjalista SEO http://katalog-firmy.net/blog/najlepsze-katalogi-lista-jacka. 

 

Dodawanie stron do katalogów - na co zwróć uwagę?

 

Dodając strony do katalogów należy pamiętać o kliku zasadach. W przeciwnym razie nawet obecność w mocnych i wartościowych katalogach może nie tylko nie pomóc, ale nawet zaszkodzić.

Elementy, na które należy zwrócić uwagę to m.in.:

- odpowiedni tytuł wpisu, najlepiej oparty na nazwie marki oraz nazwie usługi

- odpowiednie tagi i kategorie

- unikalny opis wpisu, aby uniknąć zduplikowanego contentu

- rozłożenie dodawania wpisów w czasie - szczególnie ważne w przypadku nowych stron oraz stron dodanych do długiej listy katalogów

Po dodaniu strony do katalogu, należy upewnić się, że wpis został zaindeksowany przez Google. W przeciwnym razie wpis nie przyniesie skutku.

 

Dodawanie stron z adresami https

 

Katalogi firm i katalogi stron firmy Allf są wartościowe i systematycznie moderowane, akceptują wpisy witryn, z adresami http, jak również z https. Oferujemy również usługę katalogowania, czyli zlecenia nam dodania Twojej strony do wszystkich naszych katalogów. Uzyskasz pewność, że Twoja strona zostanie szybko i sprawnie opublikowana, a przygotowane przez nas unikalne opisy będą spełniać wszelkie wytyczne wyszukiwarek.

https://falco-jc.pl

https://katalog.mistrzu.com

https://katalog-firmy.net

https://info-firm.net

https://www.qlweb.info

https://www.prweb.pl 

https://www.bluen.pl

https://infofresh.pl

https://allie.pl

https://katalog-firmy.biz

https://all8.pl

https://az-net.pl

https://greenbrand.pl

https://novin.pl

 

Najlepsze katalogi stron - Top 100

https://najlepszekatalogi.pl

 

Co poza katalogami?

 

Wpisy do katalogów stron warto wesprzeć innymi działaniami. Na pewno należy wykorzystać marketing w sieciach społecznościowych. Choć linki w społecznościowych mają z reguły atrybut nofollow, to również okażą się przydatne. Portale social media mogą być też użyte do przyspieszenia indeksacji wpisów do katalogów stron, w przypadkach takich jak opisany wyżej.