×

Uwaga

Please enter your Disqus subdomain in order to use the 'Disqus Comments (for Joomla)' plugin. If you don't have a Disqus account, register for one here

Marketing bezpośredni jest bez wątpienia najskuteczniejszym sposobem pozyskiwania klientów oraz utrzymywania z nimi relacji. W artykule zajmiemy się jednym z jego rodzajów, a mianowicie telemarketingiem.

Jedna metoda, wiele korzyści!

Telemarketing stanowi stosunkowo tanią technikę marketingową, a jednocześnie pozwalającą dotrzeć w krótkim czasie do wielu potencjalnych odbiorców produktów naszej firmy. Umożliwia nie tylko skuteczną sprzedaż, lecz ponadto badanie preferencji klientów oraz ich opinii na temat wizerunku określonej marki.

Metoda ta może jednak zarazem wpłynąć bardzo negatywnie na postrzeganie firmy, jeżeli będzie stosowana w sposób nieprzemyślany. Jest to częste zwłaszcza dlatego, że kontakt telefoniczny rodzi pewne trudności wynikające z braku możliwości kontaktu face-to-face. W związku z tym rozmówca może stosunkowo łatwo zakończyć rozmowę, a także zareagować w sposób chamski, wulgarny bądź lekceważący w stosunku do telemarketera. Ten jednak powinien zawsze zachowywać należyty spokój i za wszelką cenę unikać niezręcznych sytuacji.

Zanim zaczniesz sprzedawać, najpierw poznaj klienta!

Rozmowę telemarketingową należy oczywiście rozpocząć od przedstawienia swojej godności, nazwy firmy oraz krótkiego podkreślenia celu rozmowy. Częstym błędem jest zbyt szybkie przechodzenie do sprzedaży bądź przedwczesne namawianie pod podjęcia akcji. Trzeba jednak pamiętać, że zanim przedstawimy potencjalnemu bądź stałemu klientowi swoją ofertę, musimy najpierw koniecznie poznać jego potrzeby i preferencje.

Chodzi bowiem o to, aby ten poczuł, że zależy nam na rozwiązaniu jego własnego problemu, a niekoniecznie samej sprzedaży. Telemarketer powinien więc przede wszystkim umieć słuchać, gdyż  dzięki temu znacznie łatwiej będzie dopasować ofertę ściśle pod oczekiwania klienta. Tym samym nie trzeba tracić czasu na namawianie go do czegoś, czym ten w żadnym stopniu nie jest zainteresowany.

Trzy złote reguły ? cecha, zaleta, korzyść

Bardzo ważne w skutecznym telemarketingu jest również to, aby umieć odpowiednio zaprezentować określony produkt. Nie przyniesie zamierzonego skutku  przedstawianie wyłącznie nudnych i trudnych do zrozumienia danych technicznych.

Należy zatem przedstawić klientowi krótko najważniejsze cechy produktu i wynikające z nich zalety. Musimy w tym miejscu odpowiedzieć sobie jednak na pytanie dotyczącego tego, czy aby na pewno to o czym mówimy zainteresuje akurat naszego klienta. Tutaj przydaje się właśnie wspomniane wcześniej rozpoznanie jego potrzeb.

Kluczowym elementem jest ostatecznie przedstawienie korzyści wynikających z podjęcia akcji przez naszego rozmówcę. Pokażmy mu, co może zyskać wybierając akurat nasz produkt i dlaczego jest to dla niego najlepsze rozwiązanie. Telemarketing może przynieść zaplanowane efekty tylko wówczas, gdy klient poczuje się traktowany indywidualnie i z troską o jego dobro.

http://www.allf.pl/telemarketing 

| Kategoria: Telemarketing | | Odsłony: 4157 Drukuj E-mail

Segmentacja rynkowa kluczowym elementem skutecznego marketingu

Pierwsze pytanie, jakie powinien sobie zadać każdy, kto pragnie rozpocząć wdrażanie profesjonalnej kampanii marketingowej dotyczy tego, do kogo powinna być kierowana promocja produktu. Chodzi zatem o podział potencjalnych klientów na określone grupy docelowe.

Jeśli coś jest dobre, to nigdy nie dla każdego!

Segmentacja pozwala podzielić odbiorców naszej oferty na homogeniczne grupy, wyodrębnione ze względu na pewne cechy. Marketing kierowany do masowego odbiorcy nie ma już dziś w zasadzie racji bytu, dlatego tak ważne jest przeprowadzenie tego rodzaju diagnozy. Na co jednak najbardziej zwracać uwagę w procesie marketingowej segmentacji?

Przede wszystkim na kryteria społeczno-demograficzne (płeć, wiek, wykonywany zawód, status społeczny), ekonomiczne (osiągane dochody), a przede wszystkim psychologiczne. Te ostatnie dotyczą preferencji klientów, ich gustów i oczekiwań względem produktu, a także samej marki. Aby zbadać takie właśnie cechy potencjalnych klientów należy zwykle dokonać specjalistycznych badań socjo-psychologicznych. Pozwoli to poznać ich ukryte potrzeby, by następnie móc skutecznie je zaspokoić. 

Czytelny przykład segmentacji w marketingu

Wyobraź sobie, że Twoja firma produkuje wysokiej jakości torby skórzane na laptopy. Ze względu na ich duży koszt, na pewno nie ma sensu kierować działań promocyjnych do osób z małymi dochodami, niskim wykształceniem, czy mieszkających na wsi. Z całą pewnością w znacznie większym stopniu produktem zainteresują się młodzi ludzie z wielkich aglomeracji miejskich, którzy wykazują specyficzny styl życia. Będą oni cechować się chociażby dużym stopniem mobilności, dbałością o własny prestiż i tendencją do podążania za aktualnymi modami.

Na zakończenie:

Dzięki stworzeniu grup docelowych przekaz marketingowy trafi wyłącznie do tych klientów, którzy  mogą być rzeczywiście zainteresowani oferowanym przez nas produktem. Pozwoli to uzyskać spore oszczędności w toku kampanii, przy jednocześnie zadowalającej skuteczności.

http://www.allf.pl/marketing 

| Kategoria: Marketing | | Odsłony: 4512 Drukuj E-mail

W jaki sposób skutecznie pozycjonować bloga lub stronę firmową?

Założyłeś ciekawego bloga i chciałbyś na nim zarabiać? Musisz zatem wiedzieć, że jest to możliwe tylko pod warunkiem przyciągnięcia na stronę sporej liczby czytelników. Najłatwiejszym na to sposobem będzie uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google.

Czym jest pozycjonowanie i dlaczego warto?

Załóżmy, że posiadasz stronę internetową z bardzo interesującą i przydatną treścią, jednak nie słyszałeś jeszcze o czymś takim jak pozycjonowanie stron. Może się więc okazać, że pomimo tego bardzo mało osób będzie Cię odwiedzać. W tym momencie musisz dowiedzieć się o istnieniu takich algorytmów jak Panda czy Pingwin.

Na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach znajdą się tylko te strony internetowe, które posiadają bardzo dużą ilość wartościowych linków wychodzących. Musisz więc zadbać o to, aby w innych miejscach Sieci pojawiły się treści linkujące do Twojego serwisu lub bloga. Nie chodzi jednak koniecznie o jak największą liczbę linków otoczonych śmieciowej jakości, albo co gorsza skopiowaną z innych źródeł treścią. Ważne jest również to, by linki te pochodziły  głównie ze stron o wysokim wskaźniku Page Rank.

Content is the king ? czyli rola profesjonalnej treści w pozycjonowaniu stron

Skuteczne pozycjonowanie może się udać tylko wówczas, gdy zdobywać będziesz linki pod wiele różnych fraz i słów kluczowych, najlepiej co najmniej kilkoma metodami. Można oczywiście korzystać z darmowych stron typu pressel pages czy katalogów, lecz ograniczając się do takich działań cudów niestety zdziałać się nie da.

Liczy się przede wszystkim czytelna, wartościowa i całkowicie unikalna treść, która pozwala rozwiązywać prawdziwe potrzeby realnych użytkowników Internetu.

Linkując główny serwis musisz skupić się zatem na podstawowych założeniach content marketingu. Tak napisane artykuły cieszą się na tyle dużym zainteresowaniem, że są one nie tylko linkowane na branżowych blogach i forach, lecz również chętnie komentowane i udostępniane w mediach społecznościowych.

Stajesz się tym samym w oczach internautów prawdziwym ekspertem. Będzie to bardzo dobrze widziane przez Google, a w konsekwencji znacząco zwiększy szanse na spektakularny sukces w pozycjonowaniu.

Na zakończenie:

Mamy nadzieję, że dzięki powyższemu artykułowi pojęcie pozycjonowania nie jest już dla Ciebie całkowicie obce. W kolejnych tekstach poznasz już konkretne metody pozyskiwania wartościowych linków pozycjonujących.

http://www.allf.pl/reklama 

| Kategoria: Pozycjonowanie | | Odsłony: 3924 Drukuj E-mail

Podstawą działań mailingowych jest skonstruowanie odpowiedniej listy subskrybentów, do których będziemy kierować naszego newslettera. Jest ona niezbędna dla specjalistów ds. marketingu, którzy zajmują się szeroko rozumianym mailingiem.

Najprostszym sposobem na budowanie takiej bazy będzie umieszczenie na swojej stronie internetowej prostego formularza, który pozwoli na samodzielne zapisywanie się użytkowników do newslettera. Najczęściej internauci podejmują taką aktywność z nadzieją na to, że będą informowani za pośrednictwem mailingu z danej firmy o nowościach sprzedażowych, promocjach i zindywidualizowanych akcjach promocyjnych. Dzięki temu firma gromadzi cenne adresy mailowe swoich potencjalnych, obecnych lub przyszłych klientów. Podejmowane w przyszłości działania mailingowe pozwolą na skierowanie przekazu reklamowego w ramach newslettera wyłącznie do osób, które życzą sobie jego otrzymania.

Formularz zapisania się do newslettera można umieścić nie tylko na stronie firmowej, ale i na profilach w social media, na blogu firmowym czy na stronach fan page. Ważne jest, aby formularz był prosty, a jego wypełnienie przez klienta trwało jak najkrócej. Formularz może składać się np. z dwóch pól - adres mailowy i imię użytkownika. Zalecane jest też pole ?powtórz adres email?, aby wyeliminować ewentualne błędy przy wpisywaniu adresu.

http://www.allf.pl/mailing 

Więcej artykułów o kampaniach mailingowych, mailingu i e-mail marketingu na stronie: www.mailingo.pl/blog-page/

| Kategoria: Mailing | | Odsłony: 4253 Drukuj E-mail
Strona 2 z 3