Wyniki badań przeprowadzonych przez DMA pokazują, że każda złotówka zainwestowana w kampanię e-mail marketingową przynosi średnio zwrot na poziomie 43 zł. Spróbujmy zatem bliżej przyjrzeć się tej metodzie i zasadom pozwalającym uzyskać jak najwyższą jej skuteczność.

W każdym przypadku wystrzegaj się Spamu!

Najważniejszym przykazaniem e-mail marketingu jest unikanie za wszelką cenę wysyłania Spamu. Nie chodzi bowiem o to, aby rozsyłać do jak największej liczby osób śmieciowe, a co gorsza bardzo nachalne treści reklamowe. W ten sposób nie uda Ci się zbudować ze swoimi subskrybentami wzajemnej relacji opartej na zaufaniu, a w konsekwencji znacząco stracisz pod kątem wizerunkowym.

Znacznie korzystniej będzie zatem zbudować niekoniecznie ogromną bazę mailingową, jednak składającą się wyłącznie z użytkowników dobrowolnie zapisanych i zainteresowanych przesyłanymi przez Ciebie komunikatami. W tym miejscu trzeba powiedzieć stanowcze NIE wszelkim gotowym listom subskrypcyjnym oferowanym do sprzedaży na aukcjach internetowych. Włóż więc wysiłek w stworzenie własnej bazy, a to na pewno Ci się opłaci. Zyskasz również przychylność potencjalnych klientów, jeżeli udostępnisz łatwą i szybką możliwość wypisania się z listy w dowolnej chwili.

Jak skutecznie zachęcić subskrybentów do długotrwałej aktywności?

Chcąc pozyskać i utrzymać szerokie rzesze wartościowych subskrybentów musisz pamiętać o tym, że liczy się przede wszystkim dobre pierwsze wrażenie. Zwróć więc przed wysłaniem zbiorowego maila uwagę na pole ?Do:?, gdzie powinny znaleźć się konkretne dane personalne osoby wysyłającej wiadomość. Znacznie lepiej będzie więc wpisać ?Jan Kowalski firma X? niż samo ?biuro firmy X? albo samą nazwę przedsiębiorstwa. Dzięki temu odbiorca ma wrażenie, że komunikuje się z realną osobą, a nie wyłącznie nastawioną na zysk instytucją.

Nie mniej ważny jest ponadto intrygujący tytuł ? niezbyt reklamowy, rzetelny, ale też zaskakujący i pomysłowy. Często jesteśmy dziś bombardowani krzykliwymi mailami w stylu ?Wygrałeś, odbierz nagrodę!?, ?Przeczytaj koniecznie, od tego zależy Twoje życie? etc. Nie trzeba chyba specjalnie argumentować, że nikt nie potraktuje takiej wiadomości zbyt poważnie. Znacznie lepiej jest umieścić krótki komunikat, odnoszący się w intrygujący sposób do treści maila.

Należy ponadto wystrzegać się zbytniej powagi i formalizmu w treści wiadomości. Można więc luźno się przywitać, zwrócić do subskrybenta po imieniu, opowiedzieć jakiś krótki dowcip, wtrącić parę zdań o aktualnej pogodzie, czy też o tym, co akurat robimy. Ważna jest zawsze następująca kolejność ? najpierw budujesz relację, dopiero później sprzedajesz! Tylko przestrzegając tej zasady możesz zbudować pozycję uczciwego eksperta w swojej dziedzinie, dla którego ważniejsze od sprzedaży jest zadowolenie klienta.

Na zakończenie:

Nie popełniaj zatem powyżej przytoczonych błędów. Dzięki temu e-mail marketing może się dla Ciebie okazać bardzo tanią, a przy okazji wyjątkowo skuteczną metodą przynoszącą długotrwale wymierne zyski.

http://www.allf.pl/mailing 

| Kategoria: Mailing | | Odsłony: 7588 Drukuj E-mail

Marketing bezpośredni jest bez wątpienia najskuteczniejszym sposobem pozyskiwania klientów oraz utrzymywania z nimi relacji. W artykule zajmiemy się jednym z jego rodzajów, a mianowicie telemarketingiem.

Jedna metoda, wiele korzyści!

Telemarketing stanowi stosunkowo tanią technikę marketingową, a jednocześnie pozwalającą dotrzeć w krótkim czasie do wielu potencjalnych odbiorców produktów naszej firmy. Umożliwia nie tylko skuteczną sprzedaż, lecz ponadto badanie preferencji klientów oraz ich opinii na temat wizerunku określonej marki.

Metoda ta może jednak zarazem wpłynąć bardzo negatywnie na postrzeganie firmy, jeżeli będzie stosowana w sposób nieprzemyślany. Jest to częste zwłaszcza dlatego, że kontakt telefoniczny rodzi pewne trudności wynikające z braku możliwości kontaktu face-to-face. W związku z tym rozmówca może stosunkowo łatwo zakończyć rozmowę, a także zareagować w sposób chamski, wulgarny bądź lekceważący w stosunku do telemarketera. Ten jednak powinien zawsze zachowywać należyty spokój i za wszelką cenę unikać niezręcznych sytuacji.

Zanim zaczniesz sprzedawać, najpierw poznaj klienta!

Rozmowę telemarketingową należy oczywiście rozpocząć od przedstawienia swojej godności, nazwy firmy oraz krótkiego podkreślenia celu rozmowy. Częstym błędem jest zbyt szybkie przechodzenie do sprzedaży bądź przedwczesne namawianie pod podjęcia akcji. Trzeba jednak pamiętać, że zanim przedstawimy potencjalnemu bądź stałemu klientowi swoją ofertę, musimy najpierw koniecznie poznać jego potrzeby i preferencje.

Chodzi bowiem o to, aby ten poczuł, że zależy nam na rozwiązaniu jego własnego problemu, a niekoniecznie samej sprzedaży. Telemarketer powinien więc przede wszystkim umieć słuchać, gdyż  dzięki temu znacznie łatwiej będzie dopasować ofertę ściśle pod oczekiwania klienta. Tym samym nie trzeba tracić czasu na namawianie go do czegoś, czym ten w żadnym stopniu nie jest zainteresowany.

Trzy złote reguły ? cecha, zaleta, korzyść

Bardzo ważne w skutecznym telemarketingu jest również to, aby umieć odpowiednio zaprezentować określony produkt. Nie przyniesie zamierzonego skutku  przedstawianie wyłącznie nudnych i trudnych do zrozumienia danych technicznych.

Należy zatem przedstawić klientowi krótko najważniejsze cechy produktu i wynikające z nich zalety. Musimy w tym miejscu odpowiedzieć sobie jednak na pytanie dotyczącego tego, czy aby na pewno to o czym mówimy zainteresuje akurat naszego klienta. Tutaj przydaje się właśnie wspomniane wcześniej rozpoznanie jego potrzeb.

Kluczowym elementem jest ostatecznie przedstawienie korzyści wynikających z podjęcia akcji przez naszego rozmówcę. Pokażmy mu, co może zyskać wybierając akurat nasz produkt i dlaczego jest to dla niego najlepsze rozwiązanie. Telemarketing może przynieść zaplanowane efekty tylko wówczas, gdy klient poczuje się traktowany indywidualnie i z troską o jego dobro.

http://www.allf.pl/telemarketing 

| Kategoria: Telemarketing | | Odsłony: 6343 Drukuj E-mail

Telemarketing jest kojarzony przez szerokie grupy konsumentów jako narzędzie reklamowe, które najbardziej irytuje. Nachalne telefony telemarketerów, którzy zrobią wszystko, aby sprzedać towar lub usługę, budzą niechęć potencjalnych klientów. A jednak, przy zachowaniu odpowiednich zasad, telemarketing może charakteryzować się wysoką skutecznością.

Najistotniejszym elementem planowania akcji lub długofalowych działań telemarketingowych jest wybór bazy danych. Baza danych jest podstawą telemarketingu, bez względu na jej pochodzenie, strukturę czy formę. Jest to lista adresowa, która pozwala na zawiązanie bezpośredniego kontaktu z klientem. Wiele firm w swojej działalności wykorzystuje własne bazy danych klientów, którzy już wcześniej korzystali z oferty produktów i usług. Te osoby rzeczywiście mogą być zainteresowane nową ofertą promowaną przez telemarketerów. Wewnętrzna lista adresowa firmy jest najlepsza, o ile każdy rekord jest w niej dobrze opisany, wraz z podaniem preferencji zakupowych poszczególnych klientów.

Bazę danych można też kupić od zewnętrznej firmy, a po przeprowadzeniu pierwszej akcji telemarketingowej i zaktualizowaniu informacji znajdujących się w niej, baza staje się wewnętrzną listą adresatów firmy. Ważne jest, aby każda baza do telemarketingu posiadała numery telefonów - najlepiej aktualne. 

http://www.allf.pl/telemarketing 

| Kategoria: Telemarketing | | Odsłony: 8789 Drukuj E-mail

E-mail marketing jest narzędziem pozwalającym na skuteczne prowadzenie promocji internetowych. Nie można mylić go z wysyłaniem masowego spamu do przypadkowych odbiorców. Precyzyjne targetowanie adresatów działań e-mail marketingowych pozwala na to, aby przekaz reklamowy trafił dokładnie do tych osób, które faktycznie są zainteresowane danym produktem czy usługą.

Trafny, zindywidualizowany e-mail marketing pozwala na zainteresowanie swoją ofertą potencjalnych klientów i ograniczanie kosztów dotarcia do nich. Umożliwia natychmiastowe przekazanie wiadomości w sposób spersonalizowany, co wpływa na pozytywny wizerunek firmy w oczach adresatów mailingu.

Aby uzyskać  korzyści z przeprowadzanej kampanii e-mail marketingowej należy skonstruować lub  kupić bazę mailingową. Zewnętrzni dostawcy takich baz oferują bazy ogólne i z podziałem na konkretne grupy odbiorców. Kluczowe jest posiadanie wiedzy o adresatach wysyłki, dzięki czemu maile reklamowe trafią do odpowiednich odbiorców i nie zostaną uznane za spam. Warto zapłacić za dostęp do baz specjalistycznych zbieranych przez serwisy tematyczne, bowiem dzięki nim można osiągać znacznie lepsze wyniki konwersji niż w przypadku baz ogólnych, portalowych.

http://www.allf.pl/mailing

Polecamy sprawne kampanie mailingowe: www.mailingo.pl

| Kategoria: Mailing | | Odsłony: 10045 Drukuj E-mail
Strona 3 z 3