Telemarketing jest kojarzony przez szerokie grupy konsumentów jako narzędzie reklamowe, które najbardziej irytuje. Nachalne telefony telemarketerów, którzy zrobią wszystko, aby sprzedać towar lub usługę, budzą niechęć potencjalnych klientów. A jednak, przy zachowaniu odpowiednich zasad, telemarketing może charakteryzować się wysoką skutecznością.

Najistotniejszym elementem planowania akcji lub długofalowych działań telemarketingowych jest wybór bazy danych. Baza danych jest podstawą telemarketingu, bez względu na jej pochodzenie, strukturę czy formę. Jest to lista adresowa, która pozwala na zawiązanie bezpośredniego kontaktu z klientem. Wiele firm w swojej działalności wykorzystuje własne bazy danych klientów, którzy już wcześniej korzystali z oferty produktów i usług. Te osoby rzeczywiście mogą być zainteresowane nową ofertą promowaną przez telemarketerów. Wewnętrzna lista adresowa firmy jest najlepsza, o ile każdy rekord jest w niej dobrze opisany, wraz z podaniem preferencji zakupowych poszczególnych klientów.

Bazę danych można też kupić od zewnętrznej firmy, a po przeprowadzeniu pierwszej akcji telemarketingowej i zaktualizowaniu informacji znajdujących się w niej, baza staje się wewnętrzną listą adresatów firmy. Ważne jest, aby każda baza do telemarketingu posiadała numery telefonów - najlepiej aktualne. 

http://www.allf.pl/telemarketing 

| Kategoria: Telemarketing | | Odsłony: 5212 Drukuj E-mail

Dobrze zaprojektowana strona internetowa stanowi świetną wizytówkę firmy, która jednocześnie informuje potencjalnych klientów o ofercie, a także zachęca do podjęcia działania. O czym należy jednak pamiętać, aby strona www nie stała się wyłącznie celem samym w sobie?

Liczy się przydatna treść, łatwa nawigacja oraz optymalizacja.

Pierwszą kwestią na którą musisz zwrócić uwagę projektując stronę www, jest jej staranny projekt graficzny. Z całą pewnością nie sprawdzi się serwis zapełniony po brzegi grafiką, reklamami i animacjami flash. W takim przypadku strona będzie się znacznie dłużej wczytywać, a to może skutecznie zniechęcić czytelników. Warto więc postawić na duży minimalizm, co pozwoli uzyskać optymalną przejrzystość i łatwą nawigację strony.

Nie mniej ważna jest ponadto sama treść witryny internetowej. Nie chodzi przecież o to, aby zmęczyć klientów długimi informacjami na temat szczegółowej historii firmy czy też wyczerpującymi danymi o życiu i sukcesach jej właściciela. Należy dostosować się do oczekiwań potencjalnego odbiorcy i umieścić na stronie wyłącznie treści, które będą interesujące i przydatne z jego punktu widzenia. Warto uwzględnić w tym miejscu podstawowe zasady content marketingu.

Projektowanie strony www musi również koniecznie obejmować jej prawidłową optymalizację. Jeżeli o tym zapomnimy, wtedy szanse na pozyskanie ruchu z wyszukiwarek internetowych znacząco spadną.

http://www.allf.pl/tworzenie-stron 

| Kategoria: Projektowanie stron | | Odsłony: 3425 Drukuj E-mail

Przygotowałeś bardzo wartościową pod względem merytorycznym stronę internetową, jednak w dalszym ciągu nie udaje Ci się pozyskać zadowalającego ruchu z wyszukiwarek? Zainwestowałeś swój cenny czas w pozycjonowanie, lecz bez rezultatów? Musisz więc koniecznie zamówić profesjonalny audyt!

Na czym polega audyt SEO i na co pozwala?

Celem audytu SEO jest przygotowanie przez doświadczoną w tym zakresie osobę lub firmę specjalnego raportu, który będzie informował Cię o słabych stronach optymalizacji Twojej witryny. Może również zawierać szczegółowe wskazówki dotyczące poprawy bieżącej sytuacji, jednak w takim przypadku przyjdzie Ci oczywiście drożej zapłacić.

Raport z audytu umożliwi podjęcie skutecznego działania w zakresie optymalizacji strony, a tym samym sprawi, że ta będzie znacznie bardziej przyjazna wyszukiwarkom. Pozwoli to znacząco podnieść efektywność pozycjonowania, a tym samym zwiększy szansę na pozyskanie szerokiego grona czytelników strony czy klientów sklepu internetowego.

W toku audytu specjalista SEO sprawdzi między innymi poprawność takich atrybutów wyszukiwarek jak title (tytuł strony), description (jej kilkuzdaniowy opis), keywords (słowa kluczowe), nagłówki, linkowanie wewnętrzne oraz Meta Tagi. W kolejnych artykułach na blogu przyjrzymy się bliżej im wszystkim.

http://www.allf.pl/audyt-strony 

| Kategoria: Audyt i optymalizacja | | Odsłony: 3474 Drukuj E-mail

Wyniki badań przeprowadzonych przez DMA pokazują, że każda złotówka zainwestowana w kampanię e-mail marketingową przynosi średnio zwrot na poziomie 43 zł. Spróbujmy zatem bliżej przyjrzeć się tej metodzie i zasadom pozwalającym uzyskać jak najwyższą jej skuteczność.

W każdym przypadku wystrzegaj się Spamu!

Najważniejszym przykazaniem e-mail marketingu jest unikanie za wszelką cenę wysyłania Spamu. Nie chodzi bowiem o to, aby rozsyłać do jak największej liczby osób śmieciowe, a co gorsza bardzo nachalne treści reklamowe. W ten sposób nie uda Ci się zbudować ze swoimi subskrybentami wzajemnej relacji opartej na zaufaniu, a w konsekwencji znacząco stracisz pod kątem wizerunkowym.

Znacznie korzystniej będzie zatem zbudować niekoniecznie ogromną bazę mailingową, jednak składającą się wyłącznie z użytkowników dobrowolnie zapisanych i zainteresowanych przesyłanymi przez Ciebie komunikatami. W tym miejscu trzeba powiedzieć stanowcze NIE wszelkim gotowym listom subskrypcyjnym oferowanym do sprzedaży na aukcjach internetowych. Włóż więc wysiłek w stworzenie własnej bazy, a to na pewno Ci się opłaci. Zyskasz również przychylność potencjalnych klientów, jeżeli udostępnisz łatwą i szybką możliwość wypisania się z listy w dowolnej chwili.

Jak skutecznie zachęcić subskrybentów do długotrwałej aktywności?

Chcąc pozyskać i utrzymać szerokie rzesze wartościowych subskrybentów musisz pamiętać o tym, że liczy się przede wszystkim dobre pierwsze wrażenie. Zwróć więc przed wysłaniem zbiorowego maila uwagę na pole ?Do:?, gdzie powinny znaleźć się konkretne dane personalne osoby wysyłającej wiadomość. Znacznie lepiej będzie więc wpisać ?Jan Kowalski firma X? niż samo ?biuro firmy X? albo samą nazwę przedsiębiorstwa. Dzięki temu odbiorca ma wrażenie, że komunikuje się z realną osobą, a nie wyłącznie nastawioną na zysk instytucją.

Nie mniej ważny jest ponadto intrygujący tytuł ? niezbyt reklamowy, rzetelny, ale też zaskakujący i pomysłowy. Często jesteśmy dziś bombardowani krzykliwymi mailami w stylu ?Wygrałeś, odbierz nagrodę!?, ?Przeczytaj koniecznie, od tego zależy Twoje życie? etc. Nie trzeba chyba specjalnie argumentować, że nikt nie potraktuje takiej wiadomości zbyt poważnie. Znacznie lepiej jest umieścić krótki komunikat, odnoszący się w intrygujący sposób do treści maila.

Należy ponadto wystrzegać się zbytniej powagi i formalizmu w treści wiadomości. Można więc luźno się przywitać, zwrócić do subskrybenta po imieniu, opowiedzieć jakiś krótki dowcip, wtrącić parę zdań o aktualnej pogodzie, czy też o tym, co akurat robimy. Ważna jest zawsze następująca kolejność ? najpierw budujesz relację, dopiero później sprzedajesz! Tylko przestrzegając tej zasady możesz zbudować pozycję uczciwego eksperta w swojej dziedzinie, dla którego ważniejsze od sprzedaży jest zadowolenie klienta.

Na zakończenie:

Nie popełniaj zatem powyżej przytoczonych błędów. Dzięki temu e-mail marketing może się dla Ciebie okazać bardzo tanią, a przy okazji wyjątkowo skuteczną metodą przynoszącą długotrwale wymierne zyski.

http://www.allf.pl/mailing 

| Kategoria: Mailing | | Odsłony: 3784 Drukuj E-mail
Strona 1 z 3